آیا ایمپلنت های دندانی برای همیشه ماندگار هستند؟ طول عمر ایمپلنت های دندانی
نوشته شده توسط : mohadeseh

 

آیا دندانی را از دست داده اید و از خود می پرسید: "آیا ایمپلنت های دندان برای همیشه ماندگار هستند؟" بیایید نگاهی به طول عمر ایمپلنت های دندانی بیندازیم.

کسانی که دندان های از دست رفته دارند حداقل یک بار به کاشت ایمپلنت دندان فکر کرده اند. بسیاری از مردم در مورد ایمپلنت های دندانی سؤالاتی دارند که آنها را از انجام این روش باز می دارد.

بزرگترین سوال؟ "آیا ایمپلنت های دندان برای همیشه دوام می آورند؟" برای یادگیری پاسخ این سوال به همراه اطلاعات بسیار مفیدتر در مورد موضوع ایمپلنت دندان، به خواندن ادامه دهید.

آیا ایمپلنت های دندانی برای همیشه ماندگار هستند؟

یکی از رایج ترین سوالات مردم این است: "دوام ایمپلنت های دندانی چقدر است؟" پاسخ به عوامل مختلفی از جمله نحوه مراقبت از ایمپلنت بستگی دارد. اما به طور کلی، طول عمر ایمپلنت های دندانی حدود 25 سال است.

چه چیزی بر مدت زمانی که باید اینویزیلاین بپوشید تأثیر می گذارد؟

سن شما ممکن است در سرعت یا کندی حرکت دندان های شما نقش داشته باشد. هر چه سن شما بالاتر می رود، زمان بیشتری طول می کشد تا دندان های شما به موقعیت جدید حرکت کنند. به همین دلیل، بیماران مسن اغلب مجبورند اینویزیلاین را برای مدت طولانی تری بپوشند.

با این حال، اگر سن‌تان بالا باشد، احتمال اینکه دندان‌هایتان در طول زمان به موقعیت اصلی خود بازگردند، کمتر است.

همچنین می‌توانید با پوشیدن سینی‌های تا حد امکان، تأثیرگذاری آن‌ها را کنترل کنید. هرچه بیشتر از بریس‌های اینویزیلاین استفاده کنید، سریع‌تر عمل می‌کنند. به همین دلیل، دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل 22 ساعت در روز آنها را بپوشید.

شما می توانید سینی های خود را برای غذا خوردن و زمانی که دندان های خود را تمیز می کنید بردارید. جدا از این، سعی کنید آنها را در خود نگه دارید.

یکی دیگر از عوامل مهم در جدول زمانی شما، متأسفانه، از دست شما خارج است. نوع ناهماهنگی که می‌خواهید اصلاح کنید می‌تواند بر مدت زمانی که باید را بپوشید تأثیر بگذارد.

اصلاح ناهماهنگی های شدیدتر نسبت به موارد جزئی زمان بیشتری می برد. بیایید نگاهی به برخی از ناهماهنگی‌های رایج بیندازیم و اینکه چقدر طول می‌کشد تا با استفاده از برطرف شوند.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت دندان نوعی راه حل دائمی طولانی مدت برای کسانی است که نیاز به تعویض دندان دارند. ایمپلنت را می توان به تنهایی برای جایگزینی یک دندان استفاده کرد. در این شرایط تاجی شبیه دندان طبیعی روی ایمپلنت می رود.

همچنین ممکن است از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزین کل دهان برای جایگزینی دندان استفاده شود. زمانی که فردی دندان های کمی داشته باشد یا بدون دندان باشد، می توان از ایمپلنت ها برای حمایت از پروتزها با ایمن تر از چسب ها استفاده کرد. گاهی اوقات از مینی ایمپلنت ها به جای مینی ایمپلنت های اندازه کامل برای پشتیبانی از مجموعه های کامل پروتز استفاده می شود.

اجزای ایمپلنت

سه قسمت اصلی ایمپلنت های دندانی را تشکیل می دهند. اینها شامل خود ایمپلنت، اباتمنت و تاج است.

ایمپلنت

خود ایمپلنت مانند ریشه دندان عمل می کند. این یک پایه تیتانیومی است که معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است که با جراحی در فک کاشته می شود.

تکیه گاه

اباتمنت برای ثابت نگه داشتن دندان مصنوعی استفاده می شود. این قسمت بالای استخوان فک باقی می ماند و روی ایمپلنت پیچ می شود.

تاج پادشاهی

تاج قسمتی است که می بینید و شبیه دندان طبیعی است. تاج ها معمولاً از سرامیک ساخته می شوند، اگرچه تغییرات ارزان تری نیز وجود دارد. این به تکیه گاه بسته می شود.

مزایای ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای ایمپلنت عبارتند از:

  • اعتماد به نفس را تقویت کنید تا بتوانید دوباره لبخند بزنید
  • دائمی (بر خلاف پروتزهای مصنوعی که متحرک هستند)
  • در مقایسه با دندان های از دست رفته یا آسیب دیده، غذا خوردن را آسان تر می کند
  • راحت تر صحبت کردن در مقابل دندان های از دست رفته
  • می تواند به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان فک در اثر از دست دادن دندان کمک کند
  • از ظاهر جوان‌تر صورت پشتیبانی می‌کند (بدون ظاهر افتادگی معمولی در افراد کم یا بدون دندان)

اینها تنها چند مزیت است. دریافت ایمپلنت دندان بر اساس موقعیت منحصر به فرد شما ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.

جایگزین های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان تنها گزینه زمانی نیست که شما دندان های از دست رفته دارید، اگرچه بسیاری معتقدند که بهترین گزینه است.

گزینه های جایگزین جایگزینی معمولی برای ایمپلنت های دندانی شامل بریج، دندان مصنوعی، روکش دندان و مینی ایمپلنت است.

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت های دندانی

همانطور که در بالا ذکر شد، ایمپلنت های دندانی به طور متوسط ​​25 سال دوام می آورند. دلایل زیادی وجود دارد که ایمپلنت ممکن است کمتر یا بیشتر از این طول عمر متوسط ​​دوام بیاورد. این دلایل در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

بهداشت دهان

افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند، ایمپلنت هایشان دوام بیشتری خواهد داشت. این بدان معناست که شما باید حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. معاینات منظم دندانپزشکی نیز مهم است.

غذا و عادات جویدن

غذاهای شیرین، چسبنده یا سفت می توانند بر طول عمر ایمپلنت شما تأثیر منفی بگذارند. دندانپزشک شما احتمالاً به شما خواهد گفت که حداقل تا زمانی که بهبودی دهان شما طول می کشد از این موارد اجتناب کنید. فشردن فک یا جویدن سخت نیز می تواند طول عمر ایمپلنت شما را کاهش دهد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: